DSEI 2017 Özel Dosya: Otokar’ın DSEI Gündeminde, ARMA 8×8 ve ÜÇOK Vardı


MSI Dergisi’nin 152’nci sayısında yayımlanan ve Londra’da gerçekleştirilen DSEI’17 fuarına ilişkin haber ve değerlendirmelerin yer aldığı özel dosyada, Otokar Genel Müdürü Serdar Görgüç ile yapılan “Otokar’ın DSEI Gündeminde, ARMA 8×8 ve ÜÇOK Vardı” başlıklı söyleşi, MSI Dergisi’nin İnternet sitesinde paylaşılmıştır:

 

Otokar, fuarda, ARMA 8×8 tekerlekli zırhlı aracını ile bu platforma entegre edilen ÜÇOK uzaktan komutalı stabilize silah sistemini sergiledi. Firmanın yürüttüğü çalışmaların güncel durumu ile ilgili bilgileri, Otokar Genel Müdürü Serdar Görgüç’ten aldık.

MSI Dergisi: Öncelikle DSEI fuarıyla ilgili genel değerlendirmelerinizi öğrenebilir miyiz?

Serdar GÖRGÜÇ: Türkiye’nin en büyük kara sistemleri üreticisi olarak, DSEI 2017’ye, tamamı mühendislerimizce tasarlanan; modüler zırhlı muharebe aracımız ARMA 8×8 ve aynı platformda üç farklı ana silahın kullanılabildiği, stabilize makinalı tüfek platformumuz ÜÇOK kule sistemimiz ile katıldık.

ÜÇOK uzaktan komutalı stabilize makineli tüfek platformu

 

Otokar olarak, savunma sanayisindeki en büyük iddiamız; tasarımını ve üretimini tamamen kendimizin yaptığı askeri araçlarımız ve kule sistemlerimiz. Ülkemizde, bu alanda yeniliklere ve ilklere imza atıyor olmaktan gurur duyuyoruz. Kara sistemlerinde en deneyimli savunma sanayisi şirketlerinden biri olarak, 4×4’ten 8×8’e ve paletli zırhlı araçlara kadar, farklı tip ve versiyonlarda, araç portföyüne sahibiz. Kendi tasarımımız olan kule sistemlerimizle yine Türkiye’nin en büyük kara sistemleri tedarikçisi konumundayız.

ARMA 8×8

 

Malumunuz, savunma sanayisinin tek kullanıcıya bağlı olarak varlığını sürdürmesi ve uzun vadede ekonomik olması mümkün değil. Bu açıdan, uluslararası etkinlikler, savunma sanayisi alanında hizmet veren Türk şirketlerinin, dünya pazarlarına açılmasına da olanak vererek hem şirketlerin hem de Türk savunma sanayisinin gelişimine pozitif katkı sağlıyor.

Biz de Avrupa’nın en büyük savunma ve güvenlik fuarlarından biri olan DSEI gibi, dünyanın farklı bölgelerinde farklı organizasyonlara katılarak, araçlarımızı ve ihtiyaca yönelik çözümlerimizi tanıtıyoruz. Mevcut ve potansiyel kullanıcılarımızla bir araya gelme fırsatı bulduğumuz DSEI, bizim için verimli geçen bir fuar.

 

MSI Dergisi: Sözleşmesini IDEX’17 fuarı sırasında imzaladığınız ve 8×8 RABDAN araçlarını konu alan proje ne aşamada? Bu araçların Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) üzerinden diğer ülkelere satışı ile ilgili faaliyetleriniz var mı?

Serdar GÖRGÜÇ: Otokar olarak, gücümüzü, Ar-Ge çalışmalarımızdan alıyoruz. Bu alanda düzenli olarak yatırım yapıyor; faaliyetlerimizi aralıksız sürdürüyoruz. Her yıl, ciromuzun %4’ünü Ar-Ge’ye ayırıyoruz. Ar-Ge harcamalarımızın son 10 yıllık toplamı, 388 milyon lira. Ar-Ge’ye verdiğimiz önem neticesinde, bugün, Türkiye’nin, en deneyimli ve en büyük kara sistemleri üreticisi unvanına ulaştık. Bu yılın Şubat ayında da savunma sanayisindeki iddiamızı ve konumumuzu, bir adım öteye taşıdık. BAE’nin 8×8 zırhlı muharebe aracı ihtiyacı çerçevesinde gerçekleştirilen anlaşma ile artık sadece ürünlerimizle değil; global ölçekte bilgi birikimimiz, mühendislik gücümüz, Ar-Ge ve teknoloji transferi kabiliyetlerimizle de ön plana çıkmaya başladık. BAE ile gerçekleştirdiğimiz; Türkiye’nin, savunma sanayisi açısından tek kalemde imzalanan en büyük ihracat anlaşmasında, çalışmalarımız planlandığı şekilde sürüyor. Projeye konu olan araçların, şu an için, öncelikli olarak BAE Silahlı Kuvvetlerinin ihtiyaçlarını karşılaması öngörülüyor.

BAE projesinin yanı sıra bölgedeki iddiamızı da devam ettiriyoruz. Bildiğiniz gibi, Otokar olarak sahip olduğumuz yurt dışı iş birliklerimizi güçlendirmek, yeni pazarlara açılmak ve satışlarımızı arttırmak için, 2016 yılında, BAE’de, Otokar Land Systems’i kurmuştuk. Bu iddianın ilk meyvesi olarak da Tawazun firması ile Otokar Land Systems’in ortak girişimi olan Al Jasoor şirketi, BAE Silahlı Kuvvetlerinin ihtiyaçlarını karşılamak üzere, önümüzdeki dönemde, 700’lü adetlere ulaşması öngörülen, dünyanın en büyük 8×8 zırhlı araç alımlarından biri olan bu sözleşmeyi imzaladı. Yeni şirketimiz ve sektördeki tecrübemiz ile savunma sanayisinde yurt dışı açılımımızı sürdürmeyi ve dünyadaki konumumuzu güçlendirmeyi; aynı zamanda, ülkemiz savunma sanayisinin gelişimine de hız kazandırmayı hedefliyoruz.

MSI Dergisi: Otokar, ihracat pazarında oldukça faal bir firma. IDEF 2017’den bu yana, okuyucularımızla paylaşabileceğiniz, BAE’deki çalışmalarınızın dışında ne gibi gelişmeler oldu?

Serdar GÖRGÜÇ: Bugün Birleşmiş Milletler görevleri başta olmak üzere, NATO ülkelerinde, Doğu ve Orta Avrupa bölgelerinden Afrika’ya kadar, dünyanın farklı noktalarında, 30.000’den fazla askeri aracımız kullanılıyor. Fikri mülkiyet hakları bize ait olan savunma sanayisi ürünlerimiz ile 5 kıtada, 30’u aşkın ülkede hizmet veriyoruz.

IDEF’ten bu yana geçtiğimiz dönemde, aldığımız siparişlerin teslimatlarına odaklandık. Yurt içinden ve Asya, Afrika gibi farklı bölgeler başta olmak üzere, yurt dışından aldığımız siparişlerin teslimatları devam ediyor. Ayrıca katıldığımız farklı uluslararası etkinliklerde de kullanıcılarla buluşmaya ve ürünlerimizi tanıtmayı sürdürüyoruz.

Savunma sanayisinde, kabiliyetlerini her geçen gün arttırarak geliştiren ülkemizde, böylesi bir gelişimin parçası olmaktan; sadece ürünlerimiz ile değil, global ölçekteki bilgi birikimimizi, mühendisliğimiz, Ar-Ge ve teknoloji transferi kabiliyetimizle de ön plana çıkmaktan gurur duyuyoruz. Önümüzdeki dönemlerde de yeni pazarlara açılmayı ve mevcut pazarlarımızda güçlenmeyi hedefliyoruz.

 

MSI Dergisi: Otokar, değişen ihtiyaçlara yönelik yenilikçi çözümler üretebilen bir firma. Bunun en güncel örneği de IDEF 2017’de sergilediğiniz, ALTAY AHT ve 4×4 URAL Tek Kabin Pick-Up oldu. Bunlara benzer yeni çalışmalarınız var mı?

Serdar Görgüç

Serdar GÖRGÜÇ: Otokar’ın en güçlü yanlarından birisi de kullanıcı odaklı yaklaşımı. Mevcut ve potansiyel kullanıcı beklenti ve ihtiyaçlarına uygun olarak, ürünlerimizi, sürekli geliştiriyoruz. Gerek Ar-Ge kabiliyetlerimiz gerekse alanında dünyanın sayılı merkezleri arasında yer alan test merkezlerimiz ile beklenti ve ihtiyaçlara, en kısa sürede, en uygun çözümleri sunma yetkinliğine sahibiz.

 

MSI Dergisi: Sormazsak olmaz… ALTAY tankının devam eden süreci ile ilgili Otokar nasıl bir hazırlık içinde?

Serdar GÖRGÜÇ: Otokar, 50 yılı aşkın deneyimi ve kabiliyetleriyle bugüne kadar aldığı tüm görevlerden alnının akıyla çıkmış bir şirket. Ana yüklenicisi olduğumuz, milli ana muharebe tankı ALTAY’ı, başarıyla tasarladık ve geliştirdik. Bu süreçte yaptığımız yatırım, elde edinilen deneyim ve güçlenen Ar-Ge kabiliyetlerimiz, Otokar’ın, savunma sanayisindeki konumuna, stratejik bir ivme kazandırdı. Türkiye’nin tankı, hepimiz için milli bir meseledir. Seri üretim ihale süreci için gerekli hazırlıklarımızı yapıyoruz. Otokar, ALTAY’ın üretimi, ihracatı ve ülkemizin savunma sanayisi kabiliyetlerinin güçlenmesi için tüm yetkinliklere sahiptir. Bu milli projeyi, ülkemizin tek milli askeri araç üreticisi olarak gerçekleştirmeye hazırız. Temennimiz, ALTAY tankının, bir an önce Türk Silahlı Kuvvetlerinde göreve başlaması yönündedir.

 

Otokar Genel Müdürü Serdar Görgüç’e, zaman ayırıp sorularımızı cevaplandırdığı ve verdiği bilgiler için, okuyucularımız adına teşekkür ediyoruz.

http://bit.ly/2AXm6KQ