Latest News

Türk Savunma Sanayisinde Gelinen Son Durum | C4Defence

Savunma Sanayii Başkanı Profesör İsmail Demir dün Anadolu Ajansı Finans Masası programına konuk oldu ve savunma sanayii alanındaki son gelişmeleri, çalışmaların hangi aşamada olduğunu açıkladı. Demir’in açıklamaları özetle şöyle:





F-35 Teslimatı:
1999 yılında başlayan bir katılım F-35, motor ağır bakımlarını ABD dışında yapan tek ülkeyiz. F-35 programından bir ortağın çıkarılması politik karar ile sağlanamaz, kararı tüm ortakların oybirliği ile alması gerek. Hatta ortaklığından ayrılsa bile yerine getirmesi gereken iş yükümlülükleri var. Bizim programdan çıkmamızın zaman ve maliyet arttırıcı tarafı var.

Biz bu programdan elde ettiğimiz bilgiyi kendi MMU programında kullanıyoruz.

İhracat Hedefleri:
Ekim itibariyle 2018 ihracatımız 1.5 milyar Dolar civarında. Bu yıl 2 milyar Dolar’ı aşmayı hedefliyoruz. MILGEM ihracatı kendi başına 1 milyar Euro’yu aşacak bir ihracat. Yine ATAK ihracatı da kendi başına 1.5 milyar doları aşacak.

Döviz Kurlarında Alınan Önlemler;
Ürünlerimiz belirli bir oranda d…

Subscribe to our mailing list

* indicates required

Will UK’s ‘Tempest’ Fighter End In A Teapot?

FARNBOROUGH AIR SHOW: The British government unveiled its £2 billion project to build an advanced fighter to succeed the Typhoon around 2030.
Tempest concept
With few military aircraft flying and not a lot of big news coming out of the show, you’d think this would have been a subject of much discussion. Nope. Given the history of dropped and failed programs across Europe, of programs that morphed from a single-country effort to ones built by two or three or four other countries, there’s been a great deal of dismissive skepticism among the cognoscenti gathered here.
As for real fighters, an American F-16 from Germany flew here today, the first fighter to fly in three days of Farnborough. (OK, an F-35B flew during the opening, for a few seconds). Everyone bundled out to film and gape — and this is one of the most common fighters in the world, an aircraft that first flew in 1976. Think how people would have reacted to something genuinely new.
It’s a lesson the various air forces and the show’s organizers should keep in mind. Big, fast, loud and thrilling planes are why people come to airshows. Watching another 787 or A350 lumber through the air is not.
breakingdefense.com
|