Boeing’ten Quantum Adımı | C4Defence

Boeing, geleceğe yönelik yatırımlarına bir yenisini daha ekledi. Askeri ve sivil birimlerin gelecekte ihtiyaç duyması öngörülen bilgisayar ve haberleşme teknolojileri için kuantum ve nöromorfik teknolojiler üzerine bir organizasyon teşkil etti. 




Bu adımla birlikte firma, kuantum haberleşme ve bilgisayar sistemleri, nöromorfik işleme ve gelişmiş his teknolojileri üzerinde önemli çalışmalar yürütmeyi hedefliyor. Organizasyonun başına ise Boeing’in geçmişte Araştırma ve Teknoloji biriminin başkan yardımcısı ve genel müdürü olan Charles Toups getirildi.

Kuantum fiziği, askeri alanda kullanım için daha güçlü bilgisayarlar geliştirilmesine olanak sağlıyor. Bu bilgisayar teknolojisinin sivil havacılık sektöründe de problemleri geleneksel bilgisayarlardan çok daha hızlı bir biçimde çözebileceği kanısı mevcut. Yine kuantum bazlı haberleşme ağının geleneksel haberleşme ağlarına göre çok daha hızlı ve emniyetli olacağı ise bir diğer kanı.

Kanada, geçtiğimiz Nisan ayında kuantum bazlı radarların radar kesit alanı azaltılmış uçakların tespitinde daha etkili olabileceğini açıklamıştı. Son yıllarda kuantum üzerine geniş çalışmalar yürüten Çin ise “hacklenemez” olarak nitelendirdikleri kuantum haberleşme ağının test edildiğini açıklamıştı. Nöromorfik işleme teknolojisi ise bilgisayar işlemlerinin geliştirilmesi amacıyla daha güçlü çiplerin üretilmesi ve bu sayede insan beyninin işlevlerinin taklit edilmesi esasına dayanmakta. Bu sayede daha güçlü yapay zekâ programlarının yazılması hedeflenmekte.